يکشنبه, 18 شهريور 1403

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

  • ساعت : ۰۷:۴۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۲ 
برگزاری وبینار آموزشی؛
مبانی و اصول قراردادها نحوه عقد قراردادهای پژوهشی و مسائل مالی مرتبط
مهدی پیری گوگانی مسئول واحد حقوقی و قراردادهای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور ضمن آموزش نحوه تنظیم قراردادهای پژوهشی، به جزئیات این نوع از قراردادها پرداخت، به نحوی که طرفین بیشترین بهره را از اجرای آن ببرند

  به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌ پزشکی کشور، وبینار آموزشی «مبانی و اصول قراردادها نحوه عقد قراردادهای پژوهشی و مسائل مالی مرتبط» با تدریس مهدی پیری گوگانی مسئول واحد حقوقی و قراردادهای موسسه در سطح ملی برگزار شد.

پیری ضمن پرداختن به تعریف حقوقی و عمومی قراردادها عنوان کرد: ماده 190 قانون مدنی به موضوع قواعد عمومی قراردادها و شرایط عمومی صحت آنها پرداخته است. برای صحت هر معامله؛ قصد طرفین و رضایت آنها، اهلیت طرفین، موضوع معین که مورد معامله باشد و مشروعیت جهت معامله از شرایط اساسی است.

مهدی پیری گفت: ضروری است افراد قبل از انعقاد هرگونه قرارداد، با قواعد عمومی قرارداد آشنا شوند، متن قرارداد را به دقت مطالعه و بررسی کرده و از امضای قرارداد بدون مطالعه دقیق متن آن خودداری شود.

وی رعایت مواردی که از بروز مشکل در حین اجرای قرارداد جلوگیری میکند را ضروری دانست و افزود: باید تمامی موارد به نحوی در تنظیم یک قرارداد در نظر گرفته شود که در صورت بروز اختلاف، امکان مراجعه به مراجع قانونی ذیصلاح با عدله قوی وجود داشته باشد.

سپس ضمن توضیح نحوه عقد قراردادهای پژوهشی، الزامات قانونی که باید در قراردادها رعایت شود را شرح داد: قرارداد اجرای طرح پژوهشی از جمله قراردادهای مهمی است که در فضای علمی و پژوهشی تنظیم می‌شود، این نوع از قراردادها جزئیات زیادی دارند که در هنگام تنظیم باید به‌عنوان بندهای قراردادی رعایت شود تا طرفین قرارداد بیشترین بهره را از آن ببرند.

مسئول واحد حقوقی و قراردادهای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور ادامه داد: در تنظیم قرارداد اجرای مشارکت طرح باید موارد قانونی به‌طور کامل ذکر شود که طرفین قرارداد، موضوع، اسناد و مدارک قرارداد، فرآیند نظارت بر حسن اجرای تعهدات، مدت اجرا، مراحل و محل اجرای قرارداد، مبلغ قرارداد، تعهدات طرفین، ضمانت، شرایط فسخ یا خاتمه، عوامل پیش بینی نشده، حل اختلاف، موارد فسخ، نسخه‌ها و اعتبار قرارداد از آن جمله است.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور کلیک نمایید

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان تات کلیک نمایید

photo12681109034.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها