سه‌شنبه, 1 آبان 1403

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

  • ساعت : ۱۱:۵۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ 
گزارش سفر دكتر شهرام نعیمی رئیس موسسه به استان همدان

 به ‌گزارش روابط‌ عمومی موسسه، دهمین همایش ملی علوم علف‌‌های هرز ایران از تاریخ پنجم الی هفتم شهریور ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد. در افتتاحیه این همایش دکتر نعیمی رئیس موسسه به عنوان یکی از سخنرانان در خصوص علف‌های هرز و نقش آن‌ها در تحقق  امنیت غذایی توضیحاتی ارائه کردند.

شهرام نعیمی رییس موسسه، به همراه  شهرام  شاهرخی معاون پژوهش، فنآوري و انتقال‌یافتهها روز یکشنبه 5 شهریورماه سال جاری در نشستی که با حضور دکتر باقری رئیس بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی همدان، اکبر آهنگران مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور، شهرام پیشه‌ور مدیر حفظ نباتات استان همدان، شهرام پرورش معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان، بایگانه مدیر زراعت استان، و همکاران بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات همدان برگزار شد شرکت نمود. ایشان به استفاده از تکنولوژیهای نوین برای کنترل آفات، بیمار‌ها و علف‌های هرز اشاره کرد و افزود: امنیت غذایی، ایمنی و سلامت غذایی و تنوع زیستی از اهداف این موسسه و مراکز است و در حال حاضر تحقیقات متنوعی برای کنترل عوامل خسارتزای محصولات کشاورزی در حال انجام بوده و این موضوع یکی از رسالت‌های موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی به منظور تأمین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است. وی همچنین بیان کرد: تغییرات اقلیم بوجود آمده طی سال‌های اخیر، منجر به ضرورت استفاده از اقدامات پیش‌آگاهی، بهینه سازی مصرف آفت‌کش‌‌ها شده است. رئیس موسسه در پایان از تعامل حفط نباتات استان و بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی تشکرکرد و بر همکاری و ارتباط نزدیک بخش اجرا با موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی برای حل بهتر چالش های گیاهپزشکی تأکید نمودند.

در روز دوم سفر، شهرام نعیمی رئیس موسسه و شاهرخی معاون پژوهش، فنآوري و انتقال‌یافتههای موسسه از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان بازدید نمودند. در ابتدای جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونین مرکز و رئیس بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی و محققان این بخش برگزار گردید، محمد یزداندوست همدانی رئیس مرکز ضمن خیرمقدم، به موضوعات کمبود نیروی انسانی با توجه به بازنشستگی نیروهای بخش گیاهپزشکی و کمبود اعتبارات اختصاص یافته از طرف موسسات به پروژه‌های تحقیقاتی اشاره کردند. سپس علی قدمی فیروزآبادی، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های تحقیقاتی مرکز ضمن قدردانی از زحمات همکاران بخش گیاه‌پزشکی،  در خصوص عملکرد پژوهشی بخش گیاه‌پزشکی و بیان نقش برجسته این بخش در حل مشکلات کشاورزی استان پرداختند. سپس علی محمد جعفری معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز  خواستار تأمین اعتبارات لازم جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی شد. در ادامه شهرام نعیمی رئیس موسسه و معاون پژوهش، فنآوري و انتقال‌یافتهها برنامههای موسسه جهت تامین نیروی انسانی بخش‌های تحقیقاتی و تامین اعتبارات پژوهشی مطالبی را ارائه نمودند و در خاتمه از  پروژه‌های تحقیقاتی بخش و آزمایشگاه بخش گیاه‌پزشکی بازدید به عمل آوردند.

در پایان این سفر استانی رئیس مؤسسه و معاون پژوهشی از برخی از باغات میوه و کلینیک گیاه‌پزشکی اطراف همدان بازدید بعمل آورده و توصیه‌های لازم در خصوص آفات و بیماری‌ها را ارائه نمودند.

hem1.jpg

hem2.jpg

hem3.jpg

hem4.jpg

he5.jpg

hem6.jpg

hem7.jpg

hem8.jpeg

hem9.jpeg

hem10.jpeg

hem11.jpeg

hem12.jpeg

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها