۱-تنظیم حساب ماهیانه و نهایی و کلیه عملیات ذیربط .
۲-تنظیم صورت مغایرت حسابهای بانکی .
۳- جمع آوری اسناد حسابداری .
۴-تنظیم و مرتب نمودن اسناد حسابداری .
۵- بایگانی و نگهداری اسناد حسابداری (اعم از جاری و سنواتی ).
۶- اخذ تاییدیه وجوه واریزی ستاد به خزانه .
۷-پویش اسناد از طریق فیزیک اسناد در نرم افزار و اسکن ضمائم و مدارک اسناد مالی .
سایر موارد ارجاعی از سوی مدیریت
1- نظارت وکنترل اسناد هزینه ارسالی از طریق عاملین امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و موافقتنامه ها .
۲-تهیه وتنظیم سند حسابداری تنخواه گردان های واریزی عاملین امور مالی
۳- تهیه وتنظیم اعلام وصول اسناد اعمال حساب شده عاملین امور مالی
۴-کنترل وبررسی در خصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی
۵-بررسی وکنترل صورت وضعیت پیمانکاران و مشاورین مطابق مقررات و قوانین .
۶-کنترل محاسبات لیست حقوق و مزایای ماهیانه پرسنل شاغل از جهت کسورات قانونی مطابق قوانین و مقررات
۷- نظارت وکنترل لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از جهت کسورات قانونی مطابق قوانین و مقررات .
۸- تهیه وتدوین پاسخ به استعلام های واحدها و سازمانهای تابعه در ارتباط با قوانین و مقررات
۹- برنامه ریزی جهت کنترل گزارش کارکرد پرسنل که توسط اداره کل امور اداری تهیه شده با لیست حقوق پرداختی توسط اداره کل امور مالی و انعکاس مغایرات احتمالی .
۱۰-تهیه وتنظیم گزارشات تلفیقی از حسابهای عاملین مربوط وارائه به مدیر مالی
۱۱-تهیه وتنظیم گزارشات تحلیل از وضعیت حسابهای عاملین مسئول امور مالی .
۱۲- نظارت بر ممهور نمودن اسناد هزینه رسیدگی شده به مهر و برگ شماری اسناد فوق .
۱۳- برنامه ریزی جهت کنترل سقف تنخواه گردان عاملین مسئول امور مالی .
14- نظارت برثبت اسناد هزینه ارسال عاملین در دفتر مراسلات به هنگام وصول و خروج از اداره
۱5-کنترل ونظارت بر پرداختهای انتقالی "دیون کارکنان و بازنشستگان ".
۱6-کنترل و نظارتبرامورمالی قراردادهای کارمعین و مشخص .
۱7-کنترل محاسبات پرداخت مابه التفاوت احکام کارکنان .
۱8-کنترل و نظارت بر تسویه حسابهای سنوات قبل "ازقبیل علی الحساب ها ، پیش پرداختها ".
19- کنترل ونظارت بر عملیات مالی وجه اداره شده
۲0- تهیه وتدوین فرمهای یکنواخت جهت ایجاد وحدت رویه
۲1- تعامل وارتباط مستمر با عاملین مسئول امور مالی
۲2- سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت
۱-تهیه وتنظیم درخواست وجه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای عهده اداره کل خزانه وپیگیری تامرحله دریافت اعتبار
۲- تهیه و تنظیم درخواست وجه مربوط به وجوه خانه های سازمانی وپیگیری تا اخذ وجه آن
۳-تهیه وتنظیم و صدور اسناد حسابداری اعتبار مصوب ، تخصیص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحیه موافقتنامه ها و دریافتی های سایر منابع .
۴- برنامه ریزی جهت نگهداری حساب اعتبارات برحسب برنامه ها و طرح ها
۵- نظارت وکنترل برتامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز بر اساس لیست های توزیعی و ثبت هزینه های انجام شده .
۶- کنترل وانطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات با سیستم حسابداری و رفع مغایرت احتمالی .
۷-تهیه و تدوین گزارشات مربوط به اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداری رئیس و معاونین موسسه و مجریان طرح ها و عاملین امور مالی و سایر مراجع ذیربط حسب مورد .
۸- برنامه ریزی جهت ارسال اعتبارات ابلاغی به استانها همراه با مکاتبات مربوطه
۹- برنامه ریزی جهت افتتاح حساب درآمدی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی بر اساس ردیف های درآمدی ذیل کد دستگاه و اعلام آن به دستگاههای تابعه و وابسته.
۱۰- کنترل ونظارت براخذ صورتحساب بانکی ردیف های درآمدی و اخذ تائیدیه از خزانه .
۱۱- تهیه وتنظیم اسناد حسابداری وصول درآمدها و واریز آن به حساب خزانه .
۱۲- نظارت برثبت اطلاعات مربوط به درآمدها در سیستم رایانه ای و انطباق اطلاعات وارده با سیستم حسابداری
۱۳- تعامل با سازمانهای تابعه و استانها و ادارات کل ستادی وپاسخگوئی به مکاتبات آنان
۱۴- نظارت بر امور بانکی ،صدور چک و صدور سند هزینه دسته چک
۱۵-کنترل ونظارت بر امور مالیاتی .
۱۶- سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت
۱-برنامه ریزی جهت پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل شاغل وبازنشسته
۲- نظارت بر ورود اطلاعات مربوط به احکام وکسورات ماهیانه و حقوق و مزایای شاغلین و اعمال تغییرات بعدی .
۳-تهیه وتنظیم اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم ۱/۵سازمان بازنشستگی .
۴- کنترل ونظارت برتنظیم لیست حقوق و مزایا و کسورات ماهیانه کارکنان وتدوین فیش حقوقی
۵-تهیه و تنظیم سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت و نقل و انتقال .
۶- کنترل و رسیدگی احکام صادره توسط دفتر امور اداری و تطبیق آن با قوانین و مقررات .
۷-تهیه وتدوین مستندات و بخشنامه های مربوط به حقوق و مزایا ، کسورات حقوق و بازنشستگان .
۸- نظارت بر ورود اطلاعات احکام و برقراری حقوق و عائله مندی و کسورات و موظفین .
۹- تهیه و تنظیم موازنه و منظور نمودن اسامی بازنشستگان و موظفین در تغییرات حقوق ماهانه (فرم ۱/۱ سازمان بازنشستگی ) به منظور دریافت اعتبار حقوق .
۱۰- تهیه و تنظیم لیست حقوق بازنشستگان و موظفین و صدور فیش حقوقی و تحویل آن به سازمان بازنشستگی .
۱۱- تهیه و تنظیم سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین .
۱۲- تهیه و تنظیم لیست کسورات حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین .
۱۳-بررسی و کنترل سن فرزندان بازنشستگان و موظفین که حق عائله مندی دریافت می نمایند.
۱۴- تهیه وتنظیم لیست پرداخت های موردی از قبیل پاداش و عیدی و....
۱۵- تهیه و تنظیم لیست عیدی پایان سال بازنشستگان و موظفین و سایر پرداختهای موردی بازنشستگان
۱۶- کنترل درخواست استرداد کسور مازاد بر سی سال از سازمان بازنشستگی و تهیه فرم های مربوطه
۱۷-سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت
۱- تهیه و تدوین مقررات ودستورالعمل های اجرائی جهت امنای اموال
۲- تهیه و تدوین برنامه های آموزشی جهت امنای اموال
۳- کنترل و نظارت ثبت اطلاعات اموال رسیده و فرستاده و انتقال قطعی در رایانه
۴- نظارت بر انبار و کنترل و تائید فاکتورهای ارسالی و صدور بارکد.
۵- برنامه ریزی جهت انبار گردانی پایان سال
۶-کنترل ونظارت بر انتقال موجودی انبار به سال بعد
۷- برنامه ریزی جهت لوح فشرده اموال رسیده و فرستاده از سیستم تحت نظام نوین و کنترل و ارسال آن به اداره کل اموال دولتی و پیگیری اعلام وصول آنها
۸- نظارت بر تحویل و تحول امنای اموال و پیگیری کسورات اموال امنای اموال قبلی و فعلی
۹-نظارت و کنترل عملکرد امنای اموال تحت پوشش
۱۰- برنامه ریزی جهت پیگیری پرونده های کمیسیون ماده ۳۱
۱۱- برنامه ریزی جهت ثبت و نگهداری اسناد مالکیت منقول و غیر منقول
۱۲- نظارت وکنترل نامه ها ی درخواستی اسناد مالکیت منقول جهت انتقال قطعی و یا تحویل امانی و پیگیری اعلام وصول اسناد تحویل قطعی به استانها
۱۳-نظارت وکنترل و تائید لیست خودروهای واحدهای تحت پوشش جهت هزینه سوخت – بیمه و....
۱۴- نظارت وکنترل لیست کمیسیون ماده ۲ خودروهای ارسالی
۱۵ – برنامه ریزی جهت اسکن اسناد مالکیت غیر منقول
۱۶- جمع آوری وتدوین مکاتبات اموال
۱۷- ارتباط با واحدهای ستادی واستانی وسازمانهای مستقل
۱8-پیگیری و ثبت دارایی های نامشهود
۱9- سایر امورارجاعی از طرف مدیر مالی