شرح وظایف

- تنظيم حساب اعتبارات و توزيع آنها بر اساس بودجه مصوب واحدها و ساير منابع به تفكيك طبق مقررات مربوطه و نظارت بر مصرف آنها در چارچوب قانون

- دريافت اعتبارات مؤسسه از سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي و در صورت لزوم از خزانه‌داريكل و ساير دستگاهها

- انجام عمليات لازم در خصوص تأمين و پرداخت كليه هزينه‌هاي مؤسسه و واحدهاي تابعه آن پس از طي مراحل طبق ضوابط و مقررات مربوطه

- نگهداري دفاتر حساب اعتبارات و تعهدات مؤسسه و تلاش در جهت تأمين آنها در موعد مقرر

- رسيدگي و بازبيني اسناد هزينه و ساير فعاليتهاي مالي انجام شده و تطبيق آنها با ضوابط و مقررات مربوطه

- تعيين و معرفي جمعداران اموال و نظارت بر انجام وظايف آنها

- نگهداري حساب اموال مؤسسه در چارچوب آئين‌نامه‌هاي مربوطه

- تهيه گزارشهاي مالي لازم و ارسال آن به مقامات ذيربط

- نظارت بر امور مالي واحدهاي تابعه جهت حسن انجام امور محوله طبق ضوابط مربوطه

- همكاري با بخش‌هاي تحقيقاتي جهت انجام وظايف محوله در چارچوب مقررات مربوطه

- نظارت بر حسن اجراي سريع دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و مقررات مالي و اتخاذ تدابير لازم جهت تثبيت و نگهداري حسابها و كنترل و نظارت حسابهاي مالي

- كنترل بر دارائيها و بدهيهاي مؤسسه و برنامه‌ريزي جهت حفظ اموال

- انجام و پيگيري ساير وظايف محوله ارجاعي از سوي معاونت مالي و اداري

- پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان شاغل و بازنشسته

- پرداخت كسورات حقوق و مزاياي كاركنان شاغل و بازنشسته

- پيگيري مكانيزه نمودن سيستم‌هاي مالي و اداري و ارتقاء سيستم‌هاي مكانيزه موجود

- پيگيري راه‌اندازي سيستم اتوماسيون مالي و اداري

- شركت در كميسيون معاملات مؤسسه

- شركت در كميته طرح طبقه‌بندي مشاغل مؤسسه


۱-تنظیم حساب ماهیانه و نهایی و کلیه عملیات ذیربط .

۲-تنظیم صورت مغایرت حسابهای بانکی .

۳- جمع آوری اسناد حسابداری .

۴-تنظیم و مرتب نمودن اسناد حسابداری .

۵- بایگانی و نگهداری اسناد حسابداری (اعم از جاری و سنواتی ).

۶- اخذ تاییدیه وجوه واریزی ستاد به خزانه .

۷-پویش اسناد از طریق فیزیک اسناد در نرم افزار و اسکن ضمائم و مدارک اسناد مالی .

 سایر موارد ارجاعی از سوی مدیریت 

1- نظارت وکنترل اسناد هزینه ارسالی از طریق عاملین امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و موافقتنامه ها .

۲-تهیه وتنظیم سند حسابداری تنخواه گردان های واریزی عاملین امور مالی

۳- تهیه وتنظیم اعلام وصول اسناد اعمال حساب شده عاملین امور مالی

۴-کنترل وبررسی در خصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی

۵-بررسی وکنترل صورت وضعیت پیمانکاران و مشاورین مطابق مقررات و قوانین .

۶-کنترل محاسبات لیست حقوق و مزایای ماهیانه پرسنل شاغل از جهت کسورات قانونی مطابق قوانین و مقررات

۷- نظارت وکنترل لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از جهت کسورات قانونی مطابق قوانین و مقررات .

۸- تهیه وتدوین پاسخ به استعلام های واحدها و سازمانهای تابعه در ارتباط با قوانین و مقررات

۹- برنامه ریزی جهت کنترل گزارش کارکرد پرسنل که توسط اداره کل امور اداری تهیه شده با لیست حقوق پرداختی توسط اداره کل امور مالی و انعکاس مغایرات احتمالی .

۱۰-تهیه وتنظیم گزارشات تلفیقی از حسابهای عاملین مربوط وارائه به مدیر مالی

۱۱-تهیه وتنظیم گزارشات تحلیل از وضعیت حسابهای عاملین مسئول امور مالی .

۱۲- نظارت بر ممهور نمودن اسناد هزینه رسیدگی شده به مهر و برگ شماری اسناد فوق .

۱۳- برنامه ریزی جهت کنترل سقف تنخواه گردان عاملین مسئول امور مالی .

14- نظارت برثبت اسناد هزینه ارسال عاملین در دفتر مراسلات به هنگام وصول و خروج از اداره

۱5-کنترل ونظارت بر پرداختهای انتقالی "دیون کارکنان و بازنشستگان ".

۱6-کنترل و نظارتبرامورمالی قراردادهای کارمعین و مشخص .

۱7-کنترل محاسبات پرداخت مابه التفاوت احکام کارکنان .

۱8-کنترل و نظارت بر تسویه حسابهای سنوات قبل "ازقبیل علی الحساب ها ، پیش پرداختها ".

19- کنترل ونظارت بر عملیات مالی وجه اداره شده

۲0- تهیه وتدوین فرمهای یکنواخت جهت ایجاد وحدت رویه

۲1- تعامل وارتباط مستمر با عاملین مسئول امور مالی

۲2- سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت

 

۱-تهیه وتنظیم درخواست وجه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای عهده اداره کل خزانه وپیگیری تامرحله دریافت اعتبار

۲- تهیه و تنظیم درخواست وجه مربوط به وجوه خانه های سازمانی وپیگیری تا اخذ وجه آن

۳-تهیه وتنظیم و صدور اسناد حسابداری اعتبار مصوب ، تخصیص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحیه موافقتنامه ها و دریافتی های سایر منابع .

۴- برنامه ریزی جهت نگهداری حساب اعتبارات برحسب برنامه ها و طرح ها

۵- نظارت وکنترل برتامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز بر اساس لیست های توزیعی و ثبت هزینه های انجام شده .

۶- کنترل وانطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات با سیستم حسابداری و رفع مغایرت احتمالی .

۷-تهیه و تدوین گزارشات مربوط به اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداری رئیس و معاونین موسسه و مجریان طرح ها و عاملین امور مالی و سایر مراجع ذیربط حسب مورد .

 ۸- برنامه ریزی جهت ارسال اعتبارات ابلاغی به استانها همراه با مکاتبات مربوطه

۹- برنامه ریزی جهت افتتاح حساب درآمدی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی بر اساس ردیف های درآمدی ذیل کد دستگاه و اعلام آن به دستگاههای تابعه و وابسته.

۱۰- کنترل ونظارت براخذ صورتحساب بانکی ردیف های درآمدی و اخذ تائیدیه از خزانه .

۱۱- تهیه وتنظیم اسناد حسابداری وصول درآمدها و واریز آن به حساب خزانه .

۱۲- نظارت برثبت اطلاعات مربوط به درآمدها در سیستم رایانه ای و انطباق اطلاعات وارده با سیستم حسابداری

۱۳- تعامل با سازمانهای تابعه و استانها و ادارات کل ستادی وپاسخگوئی به مکاتبات آنان

۱۴- نظارت بر امور بانکی ،صدور چک و صدور سند هزینه دسته چک  

۱۵-کنترل ونظارت بر امور مالیاتی .

۱۶- سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت

۱-برنامه ریزی جهت پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل شاغل وبازنشسته

۲- نظارت بر ورود اطلاعات مربوط به احکام وکسورات ماهیانه و حقوق و مزایای شاغلین و اعمال تغییرات بعدی .

۳-تهیه وتنظیم اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم ۱/۵سازمان بازنشستگی .

۴- کنترل ونظارت برتنظیم لیست حقوق و مزایا و کسورات ماهیانه کارکنان وتدوین فیش حقوقی 

۵-تهیه و تنظیم سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت و نقل و انتقال .

۶- کنترل و رسیدگی احکام صادره توسط دفتر امور اداری و تطبیق آن با قوانین و مقررات .

۷-تهیه وتدوین مستندات و بخشنامه های مربوط به حقوق و مزایا ، کسورات حقوق و بازنشستگان .

۸- نظارت بر ورود اطلاعات احکام و برقراری حقوق و عائله مندی و کسورات و موظفین .

۹- تهیه و تنظیم موازنه و منظور نمودن اسامی بازنشستگان و موظفین در تغییرات حقوق ماهانه (فرم ۱/۱ سازمان بازنشستگی ) به منظور دریافت اعتبار حقوق .

۱۰- تهیه و تنظیم لیست حقوق بازنشستگان و موظفین و صدور فیش حقوقی و تحویل آن به سازمان بازنشستگی .

۱۱- تهیه و تنظیم سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین .

۱۲- تهیه و تنظیم لیست کسورات حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین .

۱۳-بررسی و کنترل سن فرزندان بازنشستگان و موظفین که حق عائله مندی دریافت می نمایند.

۱۴- تهیه وتنظیم لیست پرداخت های موردی از قبیل پاداش و عیدی و....

۱۵- تهیه و تنظیم لیست عیدی پایان سال بازنشستگان و موظفین و سایر پرداختهای موردی بازنشستگان

۱۶- کنترل درخواست استرداد کسور مازاد بر سی سال از سازمان بازنشستگی و تهیه فرم های مربوطه

۱۷-سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت

 ۱- تهیه و تدوین مقررات ودستورالعمل های اجرائی جهت امنای اموال 

۲- تهیه و تدوین برنامه های آموزشی جهت امنای اموال

۳- کنترل و نظارت ثبت اطلاعات اموال رسیده و فرستاده و انتقال قطعی در رایانه

۴- نظارت بر انبار و کنترل و تائید فاکتورهای ارسالی و صدور بارکد.

۵- برنامه ریزی جهت انبار گردانی پایان سال

۶-کنترل ونظارت بر انتقال موجودی انبار به سال بعد

۷- برنامه ریزی جهت لوح فشرده اموال رسیده و فرستاده از سیستم تحت نظام نوین و کنترل و ارسال آن به اداره کل اموال دولتی و پیگیری اعلام وصول آنها

۸- نظارت بر تحویل و تحول امنای اموال و پیگیری کسورات اموال امنای اموال قبلی و فعلی

۹-نظارت و کنترل عملکرد امنای اموال تحت پوشش

۱۰- برنامه ریزی جهت پیگیری پرونده های کمیسیون ماده ۳۱

۱۱- برنامه ریزی جهت ثبت و نگهداری اسناد مالکیت منقول و غیر منقول

۱۲- نظارت وکنترل نامه ها ی درخواستی اسناد مالکیت منقول جهت انتقال قطعی و یا تحویل امانی و پیگیری اعلام وصول اسناد تحویل قطعی به استانها

۱۳-نظارت وکنترل و تائید لیست خودروهای واحدهای تحت پوشش جهت هزینه سوخت  بیمه و....

۱۴- نظارت وکنترل لیست کمیسیون ماده ۲ خودروهای ارسالی

۱۵  برنامه ریزی جهت اسکن اسناد مالکیت غیر منقول

۱۶- جمع آوری وتدوین مکاتبات اموال

۱۷- ارتباط با واحدهای ستادی واستانی وسازمانهای مستقل

۱8-پیگیری و ثبت دارایی های نامشهود

۱9- سایر امورارجاعی از طرف مدیر مالی

6.1.15.0
گروه دورانV6.1.15.0