جمعه, 27 مهر 1403

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

  • ساعت : ۱۰:۰۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ 
سخنرانی رییس و معاون پژوهشی موسسه در دوره آموزش تکمیلی پذیرفته شدگان دهمین آزمون فراگیر دستگاه هاي اجرایی:
فعالیت‌های موسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور در راستای امنیت غذایی است
رییس و معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، در دوره آموزش تکمیلی پذیرفته شدگان دهمین آزمون فراگیر دستگاه هاي اجرایی به معرفی نقش کلیدی این موسسه در امنیت غذایی با کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و مدیریت تلفیقی محصولات کشاورزی پرداختند.

 

به ‌گزارش روابط‌ عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، شهرام نعیمی رییس و شهرام شاهرخی معاون پژوهش، فن‌آوري و انتقال‌یافته‌ها در دوره آموزش تکمیلی پذیرفته شدگان دهمین آزمون فراگیر دستگاه هاي اجرایی به میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس به ارائه سخنرانی پرداختند.

شهرام نعیمی ابتدا ضمن تقدیر از برگزاری این رویداد، به معرفی نقش کلیدی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور در امنیت غذایی با کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز پرداخت.

 وی با اشاره به تاریخچه موسسه که در آستانه برگزاری مراسم صد سالگی آن  قرار داریم گفت: بخش‌های تحقیقاتی موسسه شامل 11 بخش ستادی و 28 بخش استانی است، که وظایف و توانمندی‌های این بخش‌ها در راستای حل چالش‌های گیاه‌پزشکی محصولات کشاورزی می‌باشد.

 نعیمی ادامه داد: فعالیت‌های موسسه در راستای امنیت غذایی است، که سه رکن فراهمی، پایداری تولید و سلامت را پوشش داده و رویکردهای آینده موسسه در چهارچوب برنامه عملیاتی پژوهش و فناوری چهار ساله تعریف شده است.

 

1_6386466985644622230.jpg

 

2_6386466996087967230.jpg

 

در ادامه شهرام شاهرخی معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور طی کارگاه آموزشی با عنوان «مدیریت تلفیقی محصولات کشاورزی» گفت: مدیریت تلفیقی آفات یک رهیافت اکولوژیکی برای مدیریت آفات است که روش‌های بیولوژیک، زراعی، فیزیکی و شیمیایی را به نحوی تلفیق و ترکیب می سازد، تا شاهد کمترین هزینه اقتصادی, مخاطرات سلامتی و زیست محیطی باشیم.

شایان ذکر است، بنفشه صفایی رییس بخش تحقیقات گیاه‌پزشکی فارس، برخی از روسای موسسات و مراکز تابعه سازمان تات، مدیریت مرکز تحقیقات فارس و جمعی از مدیران استانی نیز در این دوره حضور داشتند.

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور کلیک نمایید

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان تات کلیک نمایید

 

4.jpg

 

5.jpg

 

امتیاز :  ۴/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها