يکشنبه, 18 شهريور 1403

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

  • ساعت : ۰۸:۱۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ 
در موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور برگزار شد:
جلسه شركت‌های دانش بنیان مركز رشد و نوآوری فناوری‌های گیاه پزشكی و بخش تحقیقات علف‌های هرز
در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری فناوری‌های گیاه پزشکی و بخش تحقیقات علف‌های هرز، بر همکاری در راستای تکمیل مراحل تحقیق و توسعه فرایند کاشت زردچوبه و استخراج ماده موثره کوکورمین به عنوان ماده ارگانیک برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها تاکید شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، پیرو برگزاری سلسله جلسات مشترک شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد نوآوری‌ و فناوری‌های گیاه‌پزشکی با بخش‌های تحقیقاتی موسسه، نشست مشترکی با حضور محمدرضا صفرنژاد سرپرست مرکز رشد، نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد، مهدی مین باشی رئیس و اعضای هیات‌علمی بخش تحقیقات علف‌های هرز در محل سالن جلسات آن بخش برگزار شد. در این جلسه ضمن تشریح اهداف و فعالیت‌های تحقیقاتی جاری بخش تحقیقات علف‌های هرز توسط مهدی مین باشی، محققین بخش به معرفی پروژه‌های تحقیقاتی و زمینه‌های فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های دانش بنیان  پرداختند.

محمدرضا صفرنژاد و نمایندگان شرکت‌ها نیز ضمن معرفی فعالیت‌های شرکت‌های حاضر در مرکز رشد، در خصوص امکان افزایش ارتباطات علمی و توسعه تحقیقات فناورانه مشترک با محققین این بخش توضیحاتی ارائه کردند. به منظور آشنایی بیشتر با امکانات و قابلیت های این بخش، بازدید از آزمایشگاه‌ها و فضاهای گلخانه‌ای بخش صورت پذیرفت.

در ادامه بر استفاده از فضاهای تحقیقاتی و گلخانه‌ای بخش در راستای همکاری مشترک با یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد تاکید شد. این همکاری در راستای تکمیل مراحل تحقیق و توسعه فرایند کاشت زردچوبه و استخراج ماده موثره کوکورمین به عنوان ماده ارگانیک برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها می باشد.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور کلیک نمایید

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان تات کلیک نمایید

 

 

امتیاز :  ۴/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها