سه‌شنبه, 1 آبان 1403

موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور

  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ 
برگزاری مراسم تكریم و معارفه رییس مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، روز سه شنبه 20 دی ماه سال جاری مراسم تکریم و معارفه رییس مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور با حضور دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تات، دکتر نعیمی سرپرست مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، دکتر رنجبر اقدم رییس اسبق مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و سرپرست فعلی سازمان حفظ نباتات، برخی از مدیران سازمان حفظ نباتات و رؤسای بخش‌های تحقیقاتی مؤسسه تحقیقات گیا‌پزشکی کشور در سالن شهید احمدی (ساختمان موزه) برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌ا... مجید دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در میان جمع مدیران و همکاران موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، به اهمیت و نقش مدیران در انتقال دانش و فناوری به عرصه های کشاورزی اشاره نموده و بیان داشتند که حضور مدیران دانشمند و محقق در بخشهای مدیریتی این فرصت را فراهم می نماید تا تصممیات مدیریتی و راهبردی با چشم انداز کاملتر اتخاذ شده و از تمام ابزارهای علم و فناوری برای دانش بنیان نمودن کشاورزی کشور استفاده شود. ایشان ضمن اشاره به نقش کلیدی تشکیل شورای راهبردی تحقیقات و مشارکت سازمان حفظ نباتات و موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در آن، به اهمیت همسو شدن دیدگاه های مدیریتی این دو مجموعه و تاثیر مهم آن در ارتقا پاسخگویی تحقیقات به نیازهای واقعی بخش اجرا و متعاقبا ورود دانش و فناوری به عرصه های تولیدات گیاهی کشور تاکید داشتند. در بخش دیگری از صحبت ها، دکتر خیام نکویی به نقش مهم آزمایشگاهها و توانمندیهای فنی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی اشاره نموده و لزوم استفاده حداکثری از ظرفیتهای آزمایشگاهی و تشخیصی موجود در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی را یادآور شدند. معاون وزیر در خاتمه برای دکتر رنجبراقدم در مسولیت جدید در سازمان حفظ نباتات کشور و نیز برای دکتر نعیمی در مسولیت جدید بعنوان سرپرست موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور آرزوی موفقیت نمودند .

سپس دکتر رنجبراقدم رئیس اسبق مؤسسه و سرپرست فعلی سازمان حفظ نباتات، از زحمات و عنایت دکتر خیام نکویی و دکتر جعفری در طول دوره مدیریت خود بعنوان رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور تشکر نموده و از اعتماد وزیر محترم و حسن دکتر خیام نکویی در انتصاب ایشان بعنوان رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تقدیر نمودند. ایشان همچنین اشاره به حداکثر تلاش خود برای انجام وظایف محوله داشته و از همه همکاران مؤسسه تقدیر نمودند. دکتر رنجبراقدم مشورت و همفکری کامل با رئیس سازمان تات و معاون محترم پژوهشی سازمان را از جمله نکات مهم در پیشبرد اهداف و تلاشهای خود برای ارتقا موسسه برشمردند و ابراز امیداوری نمودن که در مسولیت جدید در سازمان حفظ نباتات کشور نیز تلاش خواهند داشت تا تحقیقات همسو با تقاضاها و نیازهای بخش تولیدات گیاهی و اجرای کشور باشد. ایشان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر نعیمی در مسولیت سرپرست موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور توصیه نمودند تا موسسه در بازنگری و ارائه اطلاعات تکمیلی جهت ارتقا سلامت تولیدات گیاهی همراهی و تلاش خود را معطوف نماید و همچنین به اهمیت و ضرورت بازدیدها و برنامه ریزی برای بخشهای گیاهپزشکی در مراکز تحقیقاتی استانی اشاره داشتند. دکتر رنجبراقدم ضمن تشریح زحمات موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در مسیر اجرای ICM بصورت پایلوتی در مزارع برنج، موفقیت موسسه در تولید این محصول بدون استفاده از آفتکشهای پرخطر را یک دستاورد ویژه دانسته و از مدیریت جدید موسسه و همکاران تقاضا نمودند تا به تلاش و همکاری خود با سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان تات برای توسعه کاربرد برند سلامت تات در سایر تولیدات گیاهی مهم ادامه دهند.

در ادامه دکتر نعیمی سرپرست مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور از زحمات و حسن نظر آقایان دکتر خیام نکویی ،دکتر جعفری و دکتر رنجبراقدم نهایت سپاسگزاری را داشتند. ایشان همچنین ضمن اشاره به مشکلات گیاهپزشکی بویژه در زمینه بروز  آفات و بیماریهای نوظهور و تغییرات اقلیمی، نقش گیاهپزشکی را بعنوان یکی از ارکان تامین امنیت غذایی مهم دانسته و اعلام نمودند حداکثر تلاش خود را برای ادامه و ارتقا فعالیت های موسسه در راستای حل مشکلات گیاهپزشکی بخش تولیدات گیاهی کشور انجام خواهند داد. در خاتمه سرپرست مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر رنجبراقدم در مسولیت جدید خود بعنوان رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، ابراز امیدواری نمودند که با همکاری و تلاش همکاران در هر دو مجموعه موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و سازمان حفظ نباتات کشور، موفقیتهای بیشتری در پیشبرد اهداف هر دو مجموعه در راستای تامین امنیت غذایی کشور کسب خواهد شد.

در پایان، از سوی معاون وزیر و رییس سازمان تات با اهدا لوح تقدیر از زحمات دکتررنجبراقدم تقدیر به عمل و حکم دکتر شهرام نعیمی به عنوان سرپرست مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور به ایشان ابلاغ شد.

ايجاد شده توسط محبوبه افضل وطن در تاريخ 1401/10/21

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها